Stránky

čtvrtek 19. března 2015

Březen - MĚSÍC KNIH

Na internetu jsem se dočetla, že březen byl a možná ještě stále je měsíc knih.  Na internetu jsem se dočetla, že tato akce vznikla za účelem propagace knih, ale spíše se jednalo o propagaci totalitního režimu (první se konal v r. 1955). Tato informace sice není moc důležitá, ale přišlo mi to zajímavé, proto jsem to chtěla zmínit.
No a jelikož je tedy ten měsíc knih, tak mě napadlo, že bych vám v dnešním článku ukázala knížky, které na mě nejvíce zapůsobily a nejvíce mě zaujaly. Když jsem byla na základní škole, četla jsem opravdu hrozně moc. Na druhém stupni základní školy mě to přestalo bavit. Znovu mě to chytlo na střední, jenže to pak byla samá povinná literatura k maturitě. Teď studuji na vysoké škole a čtu téměř jen skripta nebo odbornou literaturu. Vždy jsem ohromně ráda, když si můžu přečíst něco, co chci a ne to, co musím...




Už jsem přečetla spoustu knih. Některé mě bavily více a některé méně... A tohle jsou moje NEJ knihy:

PETR A LUCIE - ROMAIN ROLLAND
- tuhle knížku jsem si chtěla přečíst jen kvůli tomu, jak se jmenuje, protože já se taky jmenuji Lucie, tak mě zajímalo, o čem bude kniha, jejíž hlavní hrdinka má stejné jméno jako já.
Děj zachycuje hrůzy první světové války, ale zároveň dokonale popisuje lásku dvou mladých lidí a jejich malý kousek štěstí, i když trval příliš krátkou dobu...

ROMEO, JULIE A TMA - JAN OTČENÁŠEK 
- děj se odehrává během druhé světové války. Pavel, mladý student, se seznámí se židovskou dívkou Ester, která se nedostavila k transportu do Terezína. Pavel se rozhodne, že Ester ukryje. Zamilují se do sebe, ale nakonec jejich lásce není přáno...

NĚMÁ BARIKÁDA - JAN DRDA
- jedná se o soubor povídek z období druhé světové války, které dokonale popisují situaci v naší zemi během války

SOPHIINA VOLBA - WILLIAM STYRON
- velmi zajímavý román, který opět zachycuje nacismus. Sophie přežije Osvětim, dostane se do Ameriky, kde se seznámí s Nathanem a zamilují se do sebe. Do jejich vztahu však zasáhne hlavní hrdina Stingo, který se do Sophie zamiluje a zjistí, že je Nathan nemocný a navíc Sophii týrá. Jak to může dopadnout? Bohužel tragicky... Kromě knihy bych doporučila i film, ve kterém hraje hlavní roli úžasné Meryl Streep.

HORALKA - ALBERTO MORAVIA 
- další válečný román, který se tentokrát odehrává během druhé světové války v Itálii. Hlavní hrdinka Cesira se snaží utéct ze zpustošeného Říma do bezpečí na venkov. Netuší však, že na venkově řádí válka také. Opět vám můžu doporučit i filmové zpracování knihy, kde  hlavní roli hraje Sophie Loren.

BÁJEČNÁ LÉTA POD PSAL - MICHAL VIEWEGH
- zajímavě a navíc s velkou sázkou humoru napsaná kniha, zachycující osud rodiny během komunistického režimu. Filmové zpracování je taky skvělé, ale kniha se mi líbila více. Četla jsem od Viewegha i jiná díle a podle mě jsou z nich Báječná léta pod psa nejlepší.

SVĚT PODLE GARPA - JOHN IRVING
- hlavní hrdinka Jenny Fieldsová, která naprosto opovrhuje muži, si přeje dítě. Nakonec se jí dosti zvláštní metodou podaří počít dítě, narodí se jí syn Garp. Společně zažívají mnohé zajímavé příběhy. Román dokonale popisuje život Garpa od jeho narození, až po smrt. Zabývá se i spoustou společenských a politických problémů a přitom neztrácí jistou ironii a nadsázku. Dílo je také zfilmováno, ale zatím jsem četla jen knihu, proto nemohu porovnat.

ERAGON - CHRISTOPHER PAOLINI
- fantasy román (první díl tetralogie) o chlapci, který z ničeho nic objeví dračí mládě, které vychová. Společně zažívají mnohá dobrodružství. Líbilo se mi i filmové zpracování, ale nedokázalo zachytit knihu dosti detailně, ale to vůbec nevadí. Pokud máte rádi draky a fantasy romány, tak tohle by se vám mohlo líbit. Mě osobně kniha úplně pohltila.

LETOPISY NARNIE
- tohle je nejdelší kniha, kterou jsem kdy přečetla. Vlastně se jednalo o jednu obří knihu, ve které byly obsaženy všechny díly Letopisů Narnie. Líbilo se mi filmové zpracování, jak díle Lev, čarodějnice a skříň, tak i Princ Kaspian byl skvělý, proto jsem si přečetla všechny díly. Řeknu vám, že to byla obrovská spousta stránek, ale ten děj mě naprosto pohltil, že jsem ji měla přečtenou za pár dní. Nemá cenu se tu rozepisovat o ději, protože všechny díly nelze shrnout do pár vět, ale pokud se vám líbily filmové zpracování, tak kniha by se vám mohla líbit mnohem více. Jsou vážně úžasně napsané.


Určitě jste si všimli, že mě zajímají knihy s válečnou, poválečnou nebo židovskou tématikou, ale nepohrdnu i špetkou fantasy. Vždycky mě tyto témata fascinovaly (a to, že většina těchto knih končí tragicky, je jen náhoda, protože já si opravdu nelibuji v tragických dějích). Všechny knihy, o kterých jsem dnes psala, na mě zapůsobily opravdu velmi hlubokým dojmem a neuvěřitelně mě zaujaly a pohltily. Většina z nich mě dokonce dohnala k slzám a to je opravdu, co říct, protože běžně u knížek nebrečím. Spíš u filmů bulím, jak malý děcko. :D
 Zdroj obrázků: www.pinterest.com


Jaká kniha (knihy) vás nejvíce ve vašem životě zaujala? Čtete často? 

1 komentář:

  1. Ja prave nejvice cetla na nizsim gymplu, no ted na stredni sice stale mam nejakou rozectenou knihu (aktualne Muzi, kteri nenavidi zeny, ktera vypada vazne skvele), no trva mi mnohem dele nez se dostanu na konec :-) Valecnou tematiku mam moc rada, jak ve filmech, tak v knihach, takze dekuji za tipy :-) Cetba k maturite pro me moc velky problem nepredstavuje (tedy, co se tyce samotneho cteni, ten rozbor uz takova pohoda asi nebude :-D), vetsinu knizek bych si precetla i sama od sebe (kdyz me nekdo nebude nutit cist Babicku, tahle ceska dila o venkove me moc neberou :-D), napriklad Rollanda a Viewegha zrovna v seznamu k maturite mame :-) Jinak co se tyce fantasy, tak obecne tenhle zanr tolik nemusim, ale kdyz uz me neco chytne, tak poradne :-) Samozrejme me takto chytil Harry Potter a aktualne jsem zazrana do Her o truny a netrpelive cekam az bude v knihovne dostupny dalsi dil :-)

    OdpovědětVymazat