pondělí 16. března 2015

NEVZDÁVÁM SE aneb stále běhám a snažím se zhubnout


Pokud čtete můj blog pravidelně, možná jste si všimli, že jsem sem v lednu přidala článek o mém novoročním předsevzetí. Jestli jste tento článek nečetli a máte zájem si ho přečíst, tak stačí kliknout ZDE.

V dnešním článku bych vám ráda rozebrala své ,, běhací ´´ úspěchy a především bych se tímto článkem chtěla namotivovat k tomu, abych se nevzdala a dosáhla toho po čem toužím.



Nejsem spokojená se svou postavou, proto na sobě od ledna makám a snažím se zhubnout. Kvůli tomu jsem se přihlásila na běžecký závod v Brně (na běh Lužánkami), který se uskuteční již tuto sobotu 21. března. Je to závod na 6,4 km. Nejprve jsem si tu vzdálenost představila v hlavě. Měla jsem pocit, že to není zas tak daleko a že bych to mohla zvládnout oběhnout v pohodě. Byla jsem tedy přesvědčená, že když se takhle vyhecuju na nějaký závod, tak moje motivace a nadšení neustoupí a já na sobě budu makat a díky tomu budu o krůček blíže k hezčí postavě. Můj plán se mi splnil tak napůl. Chodím běhat 4 krát týdně. V lednu jsem běhala vzdálenost kolem 4 km. To jsem trénovala celý měsíc a vždy jsem se snažila, běžet, co nejrychleji. Nejsem žádný profesionál, mám nadváhu a předtím jsem neměla žádný pravidelný sport. Řeknu vám, že první týdny v lednu pro mě byli dost drsné. Na konci ledna jsem však cítila, že se mi běhá o něco lépe než na začátku. V únoru jsem začala běhat trasu, která byla dlouhá zhruba 5,3 km. Opět to bylo pro mě ze začátku peklo. Jeden den se mi třeba běželo dobře, další den zase hůř, ale nevzdala jsem se. I když jsem běžela dost pomale... Koncem února jsem začala trénovat 6,4 km, které běhám až doteď. Víte, jak jsem nazačátku psala, že jsem si myslela, že tuto vzdálenost bych mohla uběhnout v pohodě... No, tak to jsem se opravdu dost spletla. Je to tak neuvěřitelně daleko a je to tak strašně náročný, že teď začínám dost pochybovat o tom, že ten sobotní závod zvládnu. Rekord tratě je kolem 20 min. a můj nejlepší čas na tuto vzdálenost byl zatím kolem 46 min. Ještě mám pár dní na trénink a v sobotu ze sebe zkusím vydat, co nejvíce.
Hodně jsem přemýšlela nad tím, jestli jsem se trošku nepodcenila a nepřehnala to s tím, že jsem se hned přihlásila na závod... Řeknu vám jedno. Naprosto tohoto rozhodnutí nelituji, protože od ledna jsem zvládla uběhnout přes 120 km. Nikdy předtím by mě nenapadlo, že se mi něco takového podaří. I když budu na sobotním závodě poslední, tak i přesto na sebe budu pyšná, protože nikdy předtím se mi nic podobného nepodařilo. Už teď jsem překonala sama sebe a každý den se těším na to, až zase překonám sama sebe.
Po těch pár měsících, co běhám, začal mě tento sport neuvěřitelně bavit a vím, že se mi běhá den ode dne lépe. Pokud tento článek čte někdo, kdo váhá, jestli má začít běhat, tak mu chci vzkázat, ať to určitě zkusí. Já jsem předtím běh nesnášela, protože jsem prostě nevydržela běžet. Nevzdala jsem se, motivaci mám opravdu velkou (není to jen ten závod) a chci všem lidem, kteří jsou na tom stejně jako já, vzkázat, že pokud se snažíte zhubnout, motivace je to nejdůležitější. Navíc se musíte smířit s faktem, že všechno nejde hned. Musíte prostě pořád makat a nevzdávat se.
Já momentálně chodím každé pondělí na bosu, chodím 4 krát týdně běhat a 1 týdně do posilovny. Snažím se posilovat 3 - 4 týdně. Zatím se mi nepodařilo nic zhubnout, ale začínám mít pocit, že se mi tělo začíná posilovat. Navíc se mi také celkem dobře běhá, takže věřím, že brzy se dostaví i výsledky na váze. Upřímně se přiznám, že je pro mě dost velký problém, jíst vyváženou stravu. Proto jsem si dala raději menší cíle, které je pro mě snadnější dodržet. Snažím se jíst pravidelně, jíst jen tmavé pečivo, jíst více ovoce a zeleniny a hlavně se snažím moc nehřešit. Hrozně moc totiž miluji sladkosti a vím, že se jich nikdy nejsem schopná vzdát, tak se je snažím aspoň trošku omezit. Pokud jste na tom stejně jako já a nejste schopni se vzdát určitých potravin, tak bych vám chtěla doporučit, abyste si ve stravování dávali menší cíle, které můžete snadněji dodržet. Ty totiž snadněji zvládnete a pak vám motivace vydrží delší dobu. Já nejsem žádný odborník na hubnutí, ale snažím se o to už spoustu let a zatím jsem dospěla názoru, že pokud chcete zhubnout, MUSÍTE HLAVNĚ PRAVIDELNĚ SPORTOVAT A NEDÁVAT SI KAŽDÝ DEN CELOU TABULKU ČOKOLÁDY.
Dále bych vám chtěla doporučit ještě jednu věc. Pokud jste jako já a brzy vás přestane nějaký sport bavit, tak doporučuji, abyste nedělali pořád to stejné... Já chodím jednou týdně na bosu a nemůžu si to vynachválit. Bosu vám procvičí a posílí všechny svaly v těle. Je to energické cvičení, u kterého se pořádně zpotíte a ještě si zaposilujete. Je to úžasná změna po tom běhání. Občas si chodíme s holkama zahrát fotbálek do haly. Upřímně se přiznám, že mě strašně moc nebaví posilování doma, proto chodím vždy jednou týdně do posilovny, kde mě pohled na cvičící dámy neuvěřitelně namotivuje a pak se i doma donutím k tomu, abych si trochu zaposilovala. Až bude trošku tepleji, tak budu běhání střídat s jízdou na kole a s jízdou na kolečkových bruslích. No a na běhání taky nezanevřu, protože když už jsem se do něj teď tak pustila, tak v tom nechci přestat. Jen nejspíše nebudu chodit tak často jako teď.

Cesta za krásnou a sexy postavou je vážně hrozně náročná. Myslela jsem si, že to půjde všechno hned, ale bohužel nejde. Pokud se snažíte zhubnout, tak se musíte nejdříve smířit s faktem, že to trvá hrozně dlouho a je nutné, nevzdat se! 
Já jsem se s tímto faktem smířila a doufám, že do léta budu vypadat mnohem lépe než teď.

Ještě bych se s vámi chtěla podělit o pár mých oblíbených písniček, které mě neuvěřitelně baví a poslouchám je, když běhám nebo cvičím. Pro mě je poslouchání písniček důležité především při běhání. Dodává mi to energii, nadšení a zlepší mi to náladu.
MOTIVAČNÍ PÍSNIČKY:
2 Unlimited - No limits
Culture - Mr. Vain
Dr. Alban - It´s my life
Jennifer Lopez ft. Iggy Azalea - Booty
La Bouche - Be my Lover
Jam & Spoon - Right in the night
Technotronic - Pump up the jam
Eminem - Without me
Redfoo - Let´s get ridiculous


  
ZDROJ OBRÁZKŮ: www.pinterest.com

Doufám, že se vám tento článek bude líbit. Hodně mi to pomáhá udržet motivaci a další nadšení.
Pokud máte zájem, můžete mi napsat, jaký sport vás nejvíce baví a nebo třeba i jaký sport by jste chtěli někdy zkusit? Jste spokojení se svojí postavou a nebo se také snažíte zhubnout? 

2 komentáře:

  1. Skvely clanek! :-) Obdivuji te, ze na sobe zvladas takto pracovat. Ja teda behani opravdu nemam rada, spise to vidim prave na to domaci posilovani. Zhubnout prilis nepotrebuji, spise zpevnit postavu ale s tim jidlem jsem na tom stejne jako ty, sladkosti se nevzdam a vubec obecne je pravda, ze zrovna dvakrat zdrave nejim :-) Tak snad se mi take podari nejak zlepsit svoji postavu a myslim si, ze ten zavod das urcite dobre, ja bych takovou vzdalenost neubehla ani nahodou, jsi skvela a drzim ti palce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z tvého komentáře mám opravdu neuvěřitelnou radost. Je to od tebe hrozně moc milé. Hrozně moc ti děkuji za podporu! Moc si toho vážím. :)

      Vymazat